Bye bye Canada

5 oktober 2017 - Vancouver, Canada

De laatste uren in Canada brengen we door op het strand van Jericho beach in Vancouver. Prachtig weer, strakblauwe lucht en 18 graden. Een beter afscheid kun je niet bedenken. Überhaupt is het strand hier een heerlijke plek. Een prachtige buurt (kitsilano), vrijwel geen mensen, de auto kan gewoon op de straat aan het strand worden geparkeerd en het strand gaat over in een park. En ook nog eens uitzicht op de bergen en watervliegtuigen die af en aan vliegen. Jammer dat deze locatie op 11 vlieguren afstand is.

De laatste dag dus na een maand door Canada en de USA te hebben rondgereisd. En wat was het prachtig. Een fantastische combinatie van bergen en natuur (met als hoogtepunt de Rockies) met de steden Portland, Calgary, Victoria en Vancouver. En natuurlijk het familieweekend en de week bij de familie in Calgary wat het geheel nog extra compleet en bijzonder heeft gemaakt.

We hebben in 14 accommodaties geslapen waarvan 2x heel fijn bij familie. Voor de overige 12 geldt lang leve Air bnb en booking.com! Hotels zijn niet aan ons besteed. Liever iets kleinschaligs en met kookgelegenheid. En dat is dit keer  buitengewoon goed gelukt.

Koffie drinken en vakantie is voor ons een combinatie die erg goed samen gaat. Het verhoogt het vakantiegevoel en brengt de, soms noodzakelijke, rust om alle ervaringen en indrukken te laten bezinken. En de WiFi uiteraard, tegenwoordig niet meer te missen tijdens het reizen.

Essentieel hierbij is dat de koffie kwalitatief goed is. Voor degene die ooit ook nog eens eenzelfde trip gaan maken als wij, deel ik hieronder graag in willekeurige volgorde enkele top koffietentjes met jullie:

Canada:

Vancouver: Teara Bread

USA:

Sequim:Rainshadow Coffee Roasting Company
Portland:Albina press en Stumptown Coffee Roasters

Deel 1 van het grote avontuur zit erop! Time flies when you’re having fun.

Op naar deel 2; vol verwachting kijken we uit naar Peru!

Anneke

1. Eefje:
    6 oktober 2017
    Yeah voor Airbenb en Booking😄 veel plezier en avontuur in Peru!
  2. Simon en Mandy:
    8 oktober 2017
    Leuk te lezen en zien dat jullie zo hebben genoten in Canada ! Veel plezier in Peru !!!